עדכונים

תמונות אחרונות

IMG_5563

ועדות שחף

מהן הועדות בבית החינוך "שחף"?

במדינה דמוקרטית, הרשות המבצעת היא זרוע הממשל אשר לה הסמכות והאחראיות הבלעדית על הניהול האדמיניסטרטיבי היומיומי של הבירוקרטיה במדינה.

בבית ספר דמוקרטי, הועדות הן הגוף המבצע ובאחריותן לתמוך בפעילות השוטפת של בית הספר. זאת הדרך הנכונה ליצור שותפות מלאה של הקהילה בפעילות היום יומית של בית הספר.

בתחילת השנה יתקיימו בחירות לועדות. בועדות משתתפים אנשי צוות, הורים ותלמידים. לכל ועדה תחום אחריות ספציפי והיא נדרשת לקבוע לעצמה מטרות על, על פי צרכי בית החינוך והקהילה, ולהראות תוצרים בהתאם.

ההפנינג תוכנן לכל הקהילה בציפייה שההורים יהוו דוגמה לילדים ויעודדו התנדבות והשתתפות פעילה בחיי בית החינוך.

ביום שישי ניפגש בחצר . שם יהיו דוכנים לכל הועדות (רשימה מצורפת). הקהילה מוזמנת להתנדב ולהירשם לוועדה המעניינת אתכם. אנו מבקשים לעודד את הילדים להירשם על פי עניין.

רגע לפני שמתנדבים:

א. אפשר להתנדב רק לוועדה אחת. (השתתפות בוועדה דורשת אנרגיות וזמן…)

ב. מחויבות: השתתפות בישיבות הועדה ובהפעלתה הן תנאי. במידה ומתנדב ייעדר משלושה מפגשים רצוף, לא יוכל להיות חלק מהוועדה.

הוועדות הקיימות:

ועדת הוגנות ,ועדת קבלת תלמידים, ועדת טיפוח ושמירה על הבית, ועדת שיווק ופרסום, ועדת נתינה, ועדת ספורט, ועדת פרלמנט, ועדת ספרייה, ועדת מזנון, ועדת מטבח, ועדת צוות, ועד עמותה ,ועדת תקציב, ועדת ביקורת, ועדת הסעות , ועדת צהרון, ועדה פדגוגית ,ועדת קהילה.

וועדת גישור

קבוצת ג- גישור

בקבוצת המגשרים הזו אנו לומדים, מתנסים וחווים מודל תקשורת מקרבת. מודל תקשורת מקרבת הוא כלי דיאלוגי, המתמקד בניהול תקשורת בין אישית ותוך אישית. התקשורת נוצרת באמצעות הבנה הדדית ומסרים אמפאתיים, המשמרים בתוכם את העוצמה, הישירות והכנות של הצדדים השותפים בדיאלוג, אך נאמרים בשפה המאפשרת הקשבה הדדית.

גישת העבודה היא באמצעות דרמה, משחקי תפקידים, מטפורות של שפת התן ושפת הג'ירף המלוות מודל זה, סרטונים להזדהות והמחשה ועידוד מיומנויות הקשבה ושיח.

קבוצת ה-ו – גישור

אנו מתמקדים בהמשך ופיתוח מיומנויות הגישור, בהעצמת קבוצת הבנות (שעברה קורס גישור בהנחייתי) כמגשרות עצמאיות בהפסקות ובמקרים מיוחדים שעולים לטיפולן. מטרת הקבוצה היא עידוד היוזמה שלהן בהובלת פרויקטים הקשורים לעידוד יחסי חברות, פתרון קונפליקטים בדרכים המעודדות הדברות, הקשבה, אמפתיה לרגשות האחר ושאיפה להסכם בו כל הצדדים מרוצים (win win situation ).

כעת הבנות מתמקדות בפרויקט "ספסל החברות", ספסל הממוקם בחצר ביה"ס, אם ילד מרגיש "בחוץ" ולא מוצא את מקומו, או רב עם חבר, הוא מתיישב על הספסל וזה סימן לשאר הילדים בחצר לגשת אליו ולעזור לו. הבנות הכינו שלט מעץ שיתלה מעל הספסל, מתכננות סרטון הממחיש את מטרת הספסל ומעבר בכיתות עם הרעיון והסבר מה מטרת הספסל.

ועדת ספריה

ארגון הספרייה נעשה בעזרתם של תלמידי שחף שהתנדבו לתפקיד. הם דואגים לאסוף את הספרים שאינם מונחים במקומם, לתקן ספרים קרועים, לסדר מדפים, לאכוף התייחסות נאותה של תלמידים לספרים ועוד.

 ועדת הוגנות

"אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית.

      יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה.

              זו לא דרכה של מדינת ישראל"

(מתוך נאומו האחרון של ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, 4 בנובמבר 1995)

ועדת הוגנות של בית הספר מקבילה לרשות השופטת במשטר הדמוקרטי. ככזאת, היא מטפלת בפניות התלמידים והצוות, שקשורות להתנהגות שבין אדם לחברו ובין אדם למקום. הועדה פועלת על פי כללי יושר ושומרת על פרטיותם של הפונים אליה, ושופטיה מחויבים להתנהגות המשמשת דוגמה ומחובתם לנהוג בכבוד כלפי כל באיה. למשל, שופט שמשמש כעד לא יקח חלק בתהליך השימוע וההחלטה באותו מקרה.

חברי ועדת הוגנות הגו ותיקנו בהצבעה דמוקרטית תקנות וההשלכות לאירועים שונים, אשר נועדו לשמור על יחס שוויוני כלפי העומדים בפניה, והיא תמשיך ללמוד מהניסיון המצטבר ותעדכן תקנות והשלכות, בהתאם לצורך, במהלך שנת הלימודים.

דוגמה לאירוע וההשלכה שנקבעה לו:

אירוע השלכות הערות
אלימות מילולית מכתב הכולל:

1.       התנצלות (20 מילים לפחות).

2.       הסבר מדוע אין לנקוט באלימות מילולית (20 מילים לפחות).

1.       במידה והאלימות המילולית לא הופנתה ישירות לאדם מסוים, הועדה תקבע למי יופנה המכתב.

2.       הודעה כתובה תועבר לחונך אישי ולהורים.

מתוך כוונה לשמר ולקדם מערכות יחסים חיוביות, מציגה הוועדה בפני הפונים אליה את האפשרות לפנות להליך גישור (ועדת גישור), כסוג של טיפול בפנייה או בנוסף לטיפול בה- הכל בהתאם לרצון המעורבים וחומרתו של המקרה. במקרה כזה, ועדת הוגנות אחראית להעביר את הטיפול לוועדת גישור.

בכדי שהוועדה תהווה מקור סמכות ותתרום למוגנות ילדי בית הספר, הצוות והרכוש, נחוצה תמיכתה של הקהילה כולה באכיפת התקנות וההשלכות שיקבעו על ידי הוועדה.

 "הָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם, אֱהָבוּ"

(ספר זכריה, פרק ח, פסוק יט)

ועדת נתינה

מטרת הועדה היא לפתוח את הלב ולחשוב על הזולת, על מי שנזקק לתמיכה ולעזרה. הרבה פעמים ההורים שלנו מבקשים את עזרתנו, האחים, החברים. לפעמים אנחנו בעצמנו רוצים שיתנו לנו משהו, לאו דווקא דבר חומרי אלא מילה טובה, הוקרה וחיזוק.

מעשה הנתינה פותח דלת אל הזולת ומאפשר לנו להתבונן על האחר ולצמוח, להכיר את החוזקות והיכולות שלנו באופן אישי כפרטים אך גם כקבוצה.

כל שנה אנחנו עורכים דיון ומעלים רעיונות לפרוייקטים משותפים. במשך השנה אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ומבצעים אותם. כך מתממש הפתגם: נאה דורש, נאה מקיים.

את הפעילות שלנו אתם מוזמנים לראות בשטח ובלוח המודעות, בפינה של ועדת נתינה.